سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

Generic filters
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Generic filters
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا

آخرین مطالب

آموزشی

اولین اطلاعات آنریل انجین 6 توسط اپیک گیمز منتشر شده است

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز (Epic Games) و بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت، در گفت‌وگویی مفصل در آخرین اپیزود پادکست لکس فریدمن، برای نخستین بار درباره آنریل انجین 6 (Unreal Engine 6) و دیگر موضوعات مرتبط صحبت کرد.

 

هدف‌گذاری برای نسخه‌های پیش‌نمایش آنریل انجین 6

تیم سوئینی تأکید کرد که نسخه جدید آنریل انجین 6 تمام رشته‌های توسعه موازی که اپیک گیمز روی آن‌ها کار می‌کند را یکپارچه خواهد کرد. هدف این است که اولین پیش‌نمایش‌های آنریل انجین 6 طی 2 تا 3 سال آینده در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گیرد.

او توضیح داد که دو مسیر متفاوت برای پیشرفت وجود دارد:

  • آنریل انجین 5 برای توسعه‌دهندگان بازی
  • آنریل انجین 5 برای جامعه فورتنایت

برخی بخش‌های توسعه فقط در یک بخش اعمال شده‌اند، در حالی که همه ویژگی‌های U در فورتنایت قابل‌استفاده نیستند. زیرا برخی از قابلیت‌ها هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده‌اند یا نیازمند بهینه‌سازی برای 7 پلتفرم مختلف هستند.

آنریل انجین 6 نقطه‌ی اتصال این مسیرهای توسعه خواهد بود. این نسخه هنوز چند سال با انتشار فاصله دارد و زمان دقیق عرضه مشخص نیست، اما ممکن است نسخه‌های پیش‌نمایش آن را در 2 تا 3 سال آینده ببینیم. اپیک گیمز به‌طور مداوم در حال پیشرفت به سمت این هدف است.

آنریل انجین 6 ، اپیک گیمز

محدودیت‌های تک‌رشته‌ای موتور آنریل انجین

تیم سوئینی در مصاحبه‌ای اذعان کرد که فناوری فعلی آنریل انجین به دلیل تصمیم شرکت برای استفاده از شبیه‌سازی‌های تک‌رشته‌ای محدود شده است. این انتخاب برای ساده‌سازی فرآیند توسعه نه‌تنها برای اپیک گیمز بلکه برای تمامی توسعه‌دهندگان بازی انجام شد.

با این حال، این محدودیت تک‌رشته‌ای یکی از چالش‌های اصلی است که سوئینی قصد دارد در آنریل انجین 6 برطرف کند. نسخه جدید باید به‌طور کامل از چندرشته‌ای پشتیبانی کند تا بتواند از تمام ظرفیت پردازنده‌های چند‌هسته‌ای بهره ببرد.

او توضیح داد که در حال حاضر، شبیه‌سازی بازی در آنریل انجین تک‌رشته‌ای اجرا می‌شود؛ به این معنا که حتی اگر یک پردازنده 16 هسته‌ای داشته باشید، تنها یک هسته برای شبیه‌سازی بازی استفاده می‌شود و سایر هسته‌ها برای اجرای منطق پیچیده بازی به کار گرفته می‌شوند. دلیل این تصمیم، سادگی برنامه‌نویسی تک‌رشته‌ای در مقایسه با چندرشته‌ای بوده است، زیرا اپیک گیمز نمی‌خواست خود، شرکا یا جامعه توسعه‌دهندگان را با پیچیدگی‌های چندرشته‌ای تحت فشار قرار دهد.


رفع محدودیت‌ها در آنریل انجین 6

با گذشت زمان، این مسئله به یک چالش فزاینده تبدیل شده است. بنابراین اپیک گیمز در حال بررسی و توسعه نسل بعدی فناوری، یعنی آنریل انجین 6 است. هدف این نسخه، برطرف کردن محدودیت‌های تاریخی موتور بازی‌سازی و قرار دادن آن بر پایه‌ای قدرتمند‌تر است. که بتواند نیازهای دنیای مدرن را به بهترین نحو پاسخ دهد. این تصمیم با توجه به پیشرفت‌های علمی و تجربیات کسب‌شده در حوزه کامپیوتر طی سال‌های اخیر اتخاذ شده است.

این محدودیت بدون شک عامل بسیاری از مشکلات پردازشی در بازی‌های مبتنی بر آنریل انجین 4 و 5 بوده است. خبر خوب این است که اپیک گیمز بالاخره قصد دارد این مشکل را برطرف کند. البته که مدت‌زمان قابل‌توجهی طول خواهد کشید تا آنریل انجین 6 را به‌طور عملی در بازی‌ها مشاهده کنیم.

به‌عنوان یادآوری، اولین پیش‌نمایش آنریل انجین 5 در اوایل 2022 (بهمن 1400) منتشر شد. در حالی که نخستین بازی‌های که از این فناوری استفاده کردند، تا اواسط تا اواخر 2023 (تابستان تا پاییز 1402) وارد بازار نشدند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به عناوین Layers of Fear، Remnant II، Immortals of Aveum و Lords of the Fallen اشاره کرد.

با این روند، احتمال دارد تا اواخر 2028/2029 (1407/1408) منتظر بمانیم تا اولین مجموعه بازی‌های ساخته‌شده با آنریل انجین 6 منتشر شوند.

 

منبع: Wccftech

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول