سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

Generic filters
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا

آخرین مطالب

آموزشی

هر آنچه از پردازنده های کنسول های دستی آینده انتظار داریم

نسل دوم پردازنده‌های Ryzen سری Z برای کنسول‌های بازی دستی، با مدل پرچم دار Ryzen Z2 Extreme هدایت خواهد شد. همچنین نسخه مقرون‌به‌صرفه‌ای به نام Ryzen Z2 (بود Extreme) وجود خواهد داشت. ما مدتی است که می‌دانیم Z2 Extreme بر اساس سیلیکون یکپارچه “Strix Point” با فناوری 4 نانومتری ساخته شده است (با برخی بهینه‌سازی‌ها). اما حالا به لطف یک افشای اطلاعات توسط Golden Pig Upgrade، جزئیات بیشتری در دست داریم. تلاش مهندسی AMD در Z2 Extreme به جای CPU، بیشتر بر افزایش عملکرد iGPU نسبت به نسل قبلی متمرکز است.

هر آنچه از پردازنده های کنسول های دستی آینده انتظار داریم

سیلیکون “Strix Point” دارای iGPU به‌روزرسانی‌شده‌ای نسبت به نسل قبلی یعنی “Phoenix” است. این iGPU بر اساس معماری گرافیکی RDNA 3.5 کار می‌کند که برای حافظه LPDDR5 بهینه‌تر شده و شامل 16 واحد پردازش محاسباتی (CU) است، در حالی که مدل “Phoenix” فقط 12 واحد داشت. Ryzen Z2 Extreme دارای تمامی 16 واحد فعال خواهد بود. در بخش CPU تغییرات جالبی برنامه‌ریزی شده است. سیلیکون “Strix Point” شامل پردازنده‌ای با دو ماژول CCX است که یکی از آن‌ها دارای چهار هسته “Zen 5” با حافظه کش L3 به ظرفیت 16 مگابایت است، و دیگری شامل هشت هسته “Zen 5c” با حافظه کش L3 به ظرفیت 8 مگابایت می‌باشد. در Ryzen Z2 Extreme از یک پیکربندی غیرمعمول 5+3 استفاده شده است. این یعنی Z2 Extreme دارای 3 هسته “Zen 5” و 5 هسته “Zen 5c” خواهد بود. حافظه کش L3 در ماژول با هسته‌های “Zen 5” به 8 مگابایت کاهش یافته است. از نظر تئوری، همچنان با یک CPU 8هسته‌ای/16رشته‌ای با 16 مگابایت کش L3 مواجهیم (مشابه “Phoenix”)، اما حالا می‌دانیم که تغییرات بیشتری در پس‌زمینه وجود دارد.

منبع: Techpowerup

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول