استودیو توسعهدهنده Nekki با انتشار تریلری، از عرضه بازی SPINE شوتر سومشخص برای کنسول جدید «نینتندو سوییچ 2» (Nintendo Switch 2) خبر داد. این بازی اکشن و با فضای سایبرپانکی احتمالاً در سال میلادی 2025 عرضه میشود.
- هم اکنون بخوانید: حجم دانلود بازی Forza Horizon 5 برای PS5 مشخص شد
بازی SPINE در جهان سایبرپانکی جریان دارد؛ جایی که بازیکنان کنترل شخصیتی با نام Redline را برعهده میگیرند که قصد دارد با سازمان Tensor Corporation به مبارزه بپردازد. Tensor Corporation یک رژیم ستمگر مبتنی بر هوش مصنوعی است و او قادر است با گلوله، مشت و لگد دشمنان خود را نابود کند.
بازی SPINE از سیستم مبارزات Gun Fu بهصورت جهشهای آزادانه پیروی میکند و حرکات اکشن و دوربین توسط بدلکاران مشهور، صنعت سینما ضبط و کارگردانی شده است. سازندگان از مجموعه فیلمهای «جان ویک» (John Wick) و بازی Batman: Arkham Knight برای توسعه عنوان SPINE الهام گرفتهاند. بازی SPINE با ترکیبی از موتور گرافیکی «آنریل انجین 5» (Unreal Engine 5) و موتور اختصاصی انیمیشنسازی Cascadeur ساخته شده است که به بازیکنان اجازه میدهد حرکات اکشن منحصربهفرد خود را اجرا کند.
تاریخ عرضه بازی SPINE برای سوییچ 2
استودیو Nekki هنوز تاریخ دقیق عرضه بازی SPINE را اعلام نکرده است. اما این بازی برای کنسولهای «پلی استیشن 5» (PlayStation 5)، «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) و پلتفرم کامپیوترهای شخصی (PC) منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که این استودیو انتشار بازی مذکور برای کنسول Switch 2 را تأیید کرده است. کاربران میتوانند نسخه PC بازی SPINE را تنها از پلتفرم «استیم» (Steam) دریافت نمایند.
علاوه بر تأیید نسخه «سوییچ» 2، استودیو Nekki حالت هاردکور (Hardcore Mode) را برای بازی SPINE 2 معرفی کرد. در حالت هاردکور، شخصیت Redline با استفاده از یک عینک آفتابی ویژه، آسیبی نمیبیند. شخصیت Redline باید در معرض حملات دشمنان، از عینک آفتابی خود نگهداری کند. شما میتوانید تریلر جدید بازی SPINE از اینجا تماشا بفرمایید.
کنسول سوییچ 2 فناوری VRR را ندارد؟
شرکت «نینتندو» (Nintendo) بهتازگی جزئیات مربوط به فناوری VRR (نرخ نوسازی متغیر) را از وبسایت رسمی کنسول «نینتندو سوییچ 2» (Nintendo Switch 2) حذف کرده است. این حرکت عجیب از سوی «نینتندو» تاحدودی با وعدههایشان در راستای رونمایی از کنسول Switch 2 همخوانی ندارد.
حذف اطلاعات مربوط به فناوری VRR در کنسول «سوییچ 2»، باعث ایجاد گمانهزنیهایی در میان کاربران و اهالی رسانه روبهرو شده است. اما در زمان معرفی اولیه «سوییچ 2» (Switch 2)، این شرکت ژاپنی اعلام کرده بود که این دستگاه از وضوح 4K نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه و فناوری VRR پشتیبانی خواهد کرد. بااینحال، تحقیقات اخیر نشان میدهند که اشاره به قابلیت پشتیبانی از VRR در کنسول مذکور، از برخی نسخههای منطقهای وبسایت «نینتندو»، از جمله نسخههای آمریکایی، کانادایی و ژاپنی حذف شده است.
قابلیت نرخ نوسازی متغیر چیست؟
در زمان نگارش این مطلب، ما باید اعلام کنیم که جزئیات مربوط به فناوری VRR روی کنسول Switch 2 در بخش اروپایی وبسایت Nintendo هنوز برداشته نشده است. البته گفتنی است که کاربران احساس میکنند که اطلاعات فوقالذکر نیز از این بخش بهزودی حذف میشود.
به بیان دقیقتر، فناوری VRR یا نرخ نوسازی متغیر، قابلیتی است که به نمایشگر سازگار اجازه میدهد نرخ فریمهای نامتعارف را پشتیبانی کنند. این ویژگی به خصوص در بازیهایی با نرخ فریم باز (uncapped) منجر به بهبود عملکرد در صحنههای سنگین، شلوغ و افزایش روان بودن تصویر میشود. حذف پشتیبانی از VRR در کنسول Switch 2 میتواند برای کاربرانی که قدرت بصری برایشان در اولویت اول قرار دارد، نگرانکننده باشد.
قیمت و زمان عرضه کنسول جدید نینتندو
شایانذکر است که کنسول مورد انتظار Switch 2 در تاریخ 15 خرداد 1404 (5 ژوئن 2025) با قیمت 450 دلار عرضه میشود. این کنسول هم بهصورت تکی و همراه بازی انحصاری Mario Kart World در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
منابع: VGC , GameInformer