سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

Generic filters
Generic filters
Generic filters
ورود و عضویت
استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها در 50% از استودیوهای ژاپنی

آخرین مطالب

آموزشی

استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها در نیمی از استودیوهای ژاپنی

بحث درباره هوش مصنوعی (AI) هر روز داغ‌تر می‌شود. چه موافق باشید و چه مخالف، نمی‌توان انکار کرد که حضور این فناوری در صنعت بازی‌سازی به‌سرعت در حال گسترش است. طبق گزارش جدیدی که در اینترنت منتشر شده، بیش از ۵۱ درصد از شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی در حال توسعه آثاری هستند که به‌نوعی از هوش مصنوعی بهره می‌برند.

پتانسیل بالای هوش مصنوعی در خلق مکانیک‌های گیم‌پلی

نخستین جهش بزرگ هوش مصنوعی در سطح عمومی با معرفی ChatGPT رخ داد. نقطه‌ای که باعث شد بسیاری از افراد پتانسیل واقعی این فناوری را درک کنند. حالا کاربردهای آن از نوشتن متن گرفته تا تولید تصویر و حتی خلق مکانیک‌های نوین گیم‌پلی در بازی‌ها دیده می‌شود.

ورود AI به صنعت بازی ژاپن می‌تواند روند طراحی کاراکترها، تولید دیالوگ‌های پویا و حتی خلق دنیاهای گسترده‌تر و تعاملی‌تر را دگرگون کند. بااین‌حال، حضور گسترده آن نگرانی‌هایی هم ایجاد کرده است. از جمله درباره کاهش فرصت‌های شغلی برای طراحان و نویسندگان انسانی، یا مسئله اصالت در خلاقیت‌های هنری.

باتوجه‌به سابقه ژاپن در نوآوری‌های صنعت بازی، گسترش استفاده از هوش مصنوعی در میان استودیوهای این کشور می‌تواند به‌سرعت به الگویی برای سایر نقاط جهان تبدیل شود.

بیش از نیمی از استودیوهای ژاپنی از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها استفاده می‌کنند

طبق گزارشی از Nikkei (انتشاریافته از طریق Eurogamer و منابع دیگر)، ۵۱ درصد از شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی در روند توسعه بازی‌های خود از هوش مصنوعی یا AI مولد بهره می‌برند. این آمار بر اساس گزارش انجمن سرگرمی‌های کامپیوتری ژاپن (The Computer Entertainment Association) در تاریخ ۲۵ سپتامبر منتشر شده است. همان نهادی که نمایشگاه Tokyo Game Show را برگزار می‌کند.

بیشترین کاربرد AI در زمینه تولید ویدئو و تصویر، طراحی کاراکترها، تولید داستان و دیالوگ و پشتیبانی در برنامه‌نویسی است. جالب اینکه ۳۲ درصد از شرکت‌ها حتی از AI برای توسعه موتورهای بازی اختصاصی خود استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده نفوذ گسترده این فناوری در عمق فرایندهای تولید است.

بیشترین کاربرد AI در زمینه تولید ویدئو و تصویر، طراحی کاراکترها، تولید داستان و دیالوگ و پشتیبانی در برنامه‌نویسی است.

Eurogamer تأکید می‌کند که این داده‌ها از بررسی ۵۴ شرکت بازی‌سازی ژاپنی به‌دست‌آمده، شامل نام‌های بزرگ صنعت مانند Capcom، Konami، FromSoftware، Square Enix و Sega، به‌علاوه چندین استودیوی مستقل کوچک‌تر.

استفاده گسترده از AI باعث می‌شود توسعه بازی‌ها سریع‌تر، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر شود. به همین دلیل، حتی اگر مخالف هوش مصنوعی باشید، جریان صنعت بازی به‌سوی بهره‌گیری از AI ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت به روش‌های سنتی کم‌رنگ است.


باتوجه‌به این روند، آینده بازی‌سازی ژاپن و حتی جهان به‌شدت تحت‌تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت و شرکت‌ها برای حفظ رقابت مجبور به استفاده از آن خواهند بود.

منبع: Insider-Gaming

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
×