در جریان رویداد اخیر State of Play، سونی نگاه تازهای به بازی Ghost of Yotei ارائه داد. همچنین برای اولینبار جزئیاتی از مبارزات، کاوش در محیط و گیمپلی این عنوان موردانتظار را با طرفداران به اشتراک گذاشت.
- هماکنون بخوانید: از نسخه محدود کنسول و لوازم جانبی Ghost of Yotei برای PS5 در رویداد سونی رونمایی شد
نگاهی عمیق به گیمپلی گوست آف یوتی
یکی از مهمترین ویژگیهای تازهای که توسعهدهندگان برای گوست آف یوتی معرفی کردند، سیستمی نوآورانه برای مرور گذشته شخصیت اصلی بازی، آتسو (Atsu) است. تنها با فشردن یک دکمه، بازیکنان میتوانند وارد لحظات حساس و دردناک از گذشته آتسو شوند؛ از جمله اتفاقات تراژیکی که منجر به مرگ خانوادهاش شد و انگیزه اصلی او برای انتقام را شکل دادهاند.
این مکانیک جدید نهتنها لایههای عمیقتری از شخصیتپردازی را به مخاطب نشان میدهد، بلکه بازیکن را بیشتر با دنیای احساسی و تاریک داستان درگیر میکند.
سیستم کاوش جدید
بازی Ghost of Yotei دارای یک سیستم کاوش جدید است که متناسب با سبکهای مختلف بازی طراحی شده است. در این سیستم، یک مکانیزم سرنخیابی جدید معرفی شد که مسیرهای تازه و ماجراجوییهای جدیدی را در دنیای بازی باز میکند. همچنین، جهان بازی پر است از مکانهایی به نام Altars of Reflection که بازیکنان باید آنها را پیدا کنند تا بتوانند تواناییهای جدیدی برای آتسو آزاد کنند.
توسعهدهندگان در ادامه توضیح دادند که: ” گوست آف یوتی یک بازی عجولانه نیست و بهترین روش برای تجربه آن استفاده از ابزار Spy Glass است”. با استفاده از این ابزار، میتوانید مکانهای جالب را از دور شناسایی کرده و سپس مکان موردنظر را کاوش کنید. جهان بازی وسیع است، اما هدف، کشف تمام آن نیست، بلکه ارتباط با بخشهایی از محتواست که برای بازیکن جذاب هستند.
علاوه بر این، آتسو میتواند در زیر آسمان کمپ بزند، استراحت کند، شامی سن بنوازد یا برای خود غذا درست کند. بااینحال، او تنها نیست و ممکن است هنگام استراحت با شخصیتهای مهم و ارتقاهای گوناگون روبرو شود. همچنین، دفترچه یادداشت نسخه Ghost of Tsushima در این بازی با یک منوی جدید جایگزین شده که مدیریت متحدان و فروشندگان را سادهتر میکند.
مبارزات Ghost of Yotei
در بخش موردانتظار گیمپلی گوست آف یوتی در رویداد State of Play، سرانجام جزئیات بیشتری از سیستم مبارزات بازی منتشر شد. بازیکنان میتوانند از انواع سلاحها استفاده کنند؛ از جمله کاتانا، سرهگاما، اوداچی، نیزه و شمشیرهای دوتایی. هر یک از این سلاحها دارای ویژگیهای خاص و تأثیر متفاوتی بر دشمنان هستند.
در یکی از بخشهای نمایش، آتسو به یک اردوگاه دشمن حمله میکند درحالیکه به دنبال لرد سایتو میگردد. آتسو یک گرگ تنهاست؛ نه یک سامورایی و نه یک نینجا. او برای رسیدن به هدف از هر ترفند و حیلهای استفاده میکند. در این بخش، شاهد جابهجایی سریع آتسو میان انواع سلاحها هستیم؛ مانند پرتاب نیزه، استفاده از شمشیرهای دوتایی و حتی با سلاحی چون سرهگاما بهصورت مخفیانه حمله میبرد.
سیستم جدیدی نیز معرفی شده که در آن بازیکن میتواند هنگام ضربه خوردن، سلاح خود را از دست بدهد و یا در مقابل، با سرعت کافی، دشمن را خلع سلاح کند.
آتسو همچنین به طیف گستردهای از سلاحهای دوربرد از جمله “کمانهای مختلف، اسلحه گرم، کونای و پودرهای انفجاری” دسترسی دارد. بازیکنان باید خود را با سبک مبارزه دشمن تطبیق دهند. برای نمونه، شمشیرهای دوتایی در برابر نیزهها بسیار مؤثر هستند و اوداچیها برای دشمنان بزرگجثه کاربرد بیشتری دارند.
شخصیسازی در بازی Ghost of Yotei
دنیای گوست آف یوتی مملو از زرهها و تجهیزات متنوع است که بازیکنان میتوانند از آنها برای شخصیسازی سبک مبارزه خود استفاده کنند. میتوان بین حالتهای مخفیکاری، مبارزه از راه دور یا نبرد نزدیک یکی را انتخاب کرد و درعینحال ظاهر سلاحها را تغییر داد تا مطابق باسلیقه و شخصیت بازیکن باشد.
حالتهای مختلف بازی

حالت Photo Mode در زمان عرضه گوست آف یوتی در دسترس خواهد بود. همچنین بازیکنان میتوانند تجربه خود را با انتخاب بین حالت استاندارد، زیرنویسدار، سینمای سامورایی و حالت کوروساوا شخصیسازی کنند. حالت Samurai Cinema دارای موسیقی متن ژاپنی با همزمانی لبها و زیرنویس انگلیسی است.
علاوه بر این، دو حالت بازی دیگر نیز معرفی شدهاند:
- حالت Miike که نمای نزدیکتری در هنگام مبارزه ارائه میدهد و جلوههای خون و گل را افزایش میدهد.
- حالت Watanabe که بازیکن در حین گشتوگذار و نبردها به موسیقی Lo-Fi گوش میدهد.
منبع: Insider-Gaming