سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

Generic filters
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Generic filters
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
بازی Battlefield VI

آخرین مطالب

آموزشی

بازی Battlefield VI چه ویژگی‌هایی از Battlefield 5 می‌گیرد؟

شرکت الکترونیک آرتز آینده‌ی سری بازی‌های بتلفیلد را در فوریه 2025 فاش کرد. همزمان با آن از پروژه‌ی جدیدی به نام Battlefield Labs (بازی Battlefield VI) رونمایی کرد. این ابتکار جدید به طرفداران وعده داد تا بتوانند گیم‌های Battlefield را قبل از انتشار عمومی آزمایش کنند.

این همچنین زمانی بود که برای اولین بار نگاهی به Battlefield 6 (یا هر نامی که در نهایت داشته باشد) انداختیم.

بدون معطلی، این‌ها نکاتی هستند که به احتمال زیاد بازی Battlefield VI باید از Battlefield 5 بگیرد.

 

چه ویژگی‌هایی باید در بازی Battlefield VI وجود داشته باشد؟

 

بسیاری از ویژگی‌ها و مکانیک‌های منحصر به فرد Battlefield 5 (یا ویژگی‌هایی که توسط این بازی تعریف شده‌اند) وجود دارند که به احتمال برای بازی Battlefield VI مناسب خواهند بود. البته هنوز نام یا شماره‌ی دقیق بازی تایید نشده است.

در اینجا چند نمونه از این ویژگی‌ها آمده‌اند که باهم نگاهی می‌اندازیم.

 

حالت بتل رویال بازی Battlefield VI

 

Battlefield VI چه ویژگی‌هایی از Battlefield 5 می‌گیرد؟

 

به نظر می‌رسد حالت Firestorm یک افزودنی فوق‌العاده برای Battlefield 5 بود. اما متاسفانه نادیده گرفته شد و به درستی استفاده نشد. درست چند ماه پس از انتشار بازی Apex Legends از Respawn Entertainment و حدود یک سال قبل از عرضه گیم Call of Duty: Warzone، این حالت Firestorm در ماه مه 2019 منتشر شد.

این زمان برای رقابت در فضای Battle Royale سخت بود. اما Firestorm پتانسیل زیادی داشت و حدس بزنید چه کسی آن را توسعه داده بود؟ Criterion Games. در همکاری با EA’s DICE. هر دو استودیو روی بازی Battlefield VI کار می‌کنند و شایعاتی وجود دارد که می‌گویند Battlefield VI شامل یک حالت Battle Royale خواهد بود.

 

مکانیک‌های تخریب بازی Battlefield VI

 

مکانیک‌های تخریب در بازی بتلفیلد 5 نقش کلیدی داشتند و با استفاده از توپخانه، موشک‌ها، بمب‌ها، تانک‌ها، هواپیماها و همه چیزهایی که بین این‌ها قرار داشت. بازیکنان می‌توانستند کل نقشه را به آتش بکشند. روستاهای کامل زیر وزن انفجارهای ویرانگر نابود و تخریب می‌شدند، تانک‌ها می‌توانستند از میان ساختمان‌ها عبور کنند.

در Battlefield 2042 شاهد یک عقب‌گرد بزرگ بودیم که تقریبا هر نشانه‌ای از تخریب را از بازی حذف کرده بود. تخریب یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده سری بازی‌های بلتفیلد بود و آخرین بار این ویژگی به بهترین نحو در نسخه Battlefield 5 اجرا شد. طبق آنچه در تریلر پیش‌نمایش پری‌آلفای بازی Battlefield VI دیدیم، به نظر می‌رسد که بازی از مکانیک‌های تخریب شدید و بی نظیری برخوردار خواهد بود.

 

مکانیک‌های ساخت و ساز بازی

 

 

در Battlefield 5 یک قابلیت فوق‌العاده وجود دارد که تقریباً به پس‌زمینه بازی نوشته شده است. به بازیکنان این امکان را می‌دهد که یک جعبه ابزار بیرون بیاورند و شروع به ساخت دفاع‌ها در اطراف اهداف خود کنند. این ویژگی کوچک و جذاب به بازی که به‌طور طبیعی پر از غوطه‌وری است، اضافه می‌کند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در هنگام دفاع از پرچم یا یک ساختمان، کمی استراتژیک‌تر عمل کنند.

این یک قابلیت ساده است. بازیکنان می‌توانند با کلیک یا نگه داشتن دکمه، کیسه‌های شنی به عنوان (سنگر) بگذارند، خندق‌ها را حفر کنند، پنجره‌ها را تقویت کنند، تله‌های تانک بگذارند یا دیوارهایی از سیم خاردار بچینند. این قابلیت می‌تواند یک خانه مزرعه ساده را در چند دقیقه به یک هدف کاملاً دفاعی تبدیل کند. من معتقدم که اگر این ویژگی گسترش یابد، می‌تواند به یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده بازگشتی در بازی Battlefield VI تبدیل شود.

 

کمپین چندبعدی بازی

 

Battlefield 5 آخرین بازی از این سری بود که یک کمپین اصلی داشت که بر اساس مدل معمول ساخته شده بود. جبهه‌های مختلف جنگ در سراسر دنیا در طول یک درگیری بزرگ حاصل می‌شد. کمپین Battlefield 5 سینماتیک و احساسی بود و برخی از داستان‌های کمتر شناخته‌شده جنگ جهانی دوم را فاش کرد. درست مانند بتلفیلد 1 که زیرلایه‌های موجود در جنگ جهانی اول را به نمایش گذاشت.

زمانی که Battlefield 2042 بدون کمپین معرفی شد، میلیون‌ها بازیکن احساس کردند که بازی یک شکاف عظیم و آشکار دارد. با این حال وعده داده شده است که بازی Battlefield VI کمپینی قوی مانند کمپین بازی‌های گذشته خواهد داشت. اما در نهایت این گیم است که ثابت خواهد کرد.

 

جبهه جنگ واقع‌گرایانه دیگر از بازی

 

این فقط کمپین نبود که خشن و بی‌رحم بود، بلکه خود جنگ به طور کامل همینطور بود. از نقشه به نقشه، بازیکنان خشونت و تمامیت جنگ جهانی دوم را تجربه می‌کردند. از آفریقا به فرانسه و از نروژ به ژاپن. در Battlefield 2042، کمبود «واقع‌گرایی» مشکل بزرگی بود، زیرا تا آن زمان، بلتفیلد تقریباً با نمایش واقع‌گرایانه جنگ مترادف شده بود.

با معرفی سگ‌های رباتیک، لباس‌های پروازی عجیب و غریب، زپ‌لاین‌های فوری و انواع تکنولوژی‌های آینده‌نگر، بتلفیلد 2042 برای مدتی اصلاً حس اورجینال بلتفیلدبودن را نداشت. اگر بازی Battlefield VI بخواهد موفق شود، من پیشنهاد می‌کنم که دلیل آن ریشه داشتن در واقعیت باشد. چه در جنگ مدرن و چه بازگشتی به یک درگیری قدیمی.

تریلر اولیه‌ای که برای نمایش گیم‌پلی پیش‌الفا از بازی Battlefield VI منتشر شد، ما را به این باور رساند که بازی در یک جبهه جنگ معاصر خواهد بود که نکته مثبتی است.

 

گروه‌ها، سربازان و گردان‌ها

 

بتلفیلد 5 خیلی بهتر برای بازیکنانی بود که عاشق سری بلتفیلد بودند. این بازی به آن‌ها اجازه می‌داد که «گروه‌ها» بسازند، بازی تیمی بهتری را تشویق می‌کرد و بازیکنان را به ایفای نقش‌های رهبری سوق می‌داد. همچنین نیازی به اتکا به Specialists (که هرکدام توانایی‌های منحصر به فرد داشتند، مشابه بازی‌های (hero shooter) برای تکمیل رده‌بندی نبود.

بسیاری از این ویژگی‌ها به Battlefield 2042 منتقل نشد و برای مدتی اینطور به نظر می‌رسید که EA جنبه‌های اجتماعی و جامعه‌محور بازی را از این سری حذف کرده است.

 

منبع: Insider-Gaming

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول