بازی Mafia: The Old Country این هفته با رویکردی برای مدیریت انتظارات معرفی شد. آنها اعلام کردند که قیمت آن کمتر از حد انتظار خواهد بود: 49.99 دلار. همچنین تأکید شد که این بازی به هیچوجه جهانباز نیست و بهجای آن، یک تجربهی خطی و داستانمحور ارائه میدهد.
مدت زمان گیمپلی بازی
این شوتر گنگستری توسط استودیوی Hangar 13 ساخته شده است. در تریلر جدیدش گیمپلی تازهای را به نمایش گذاشت که از نظر بصری چشمگیر است. اما این بازی نه GTA 6 است و نه حتی Mafia III. نکته قابلتوجه اینجاست که David Ismailer، رئیس شرکت 2K دربارهی Mafia: The Old Country گفت:
“ما فکر میکنیم مخاطبان زیادی برای داستانهای جذابی وجود دارد که نیاز به زمان زیادی برای تجربه ندارند.”
این جمله بیشتر شبیه به یک هشدار عمومی (PSA) بود تا تبلیغ تجاری.
با توجه به این اظهارنظرها، به نظر میرسد Mafia: The Old Country تجربهای نسبتاً کوتاه خواهد بود. این بازی فاقد حالت چندنفره است و تمام تمرکز آن بر روی داستان قرار دارد. اما این داستان چقدر طول میکشد؟ برخی شایعات حاکی از آن است که مدت زمان بازی بین پنج تا پانزده ساعت خواهد بود.
واکنس کاربران نسبت به این بازی
واکنش کاربران در سراسر اینترنت با برخی گلایهها همراه بوده است. بهویژه از سوی کسانی که انتظار داشتند نسخه جدید Mafia، شباهت بیشتری به GTA داشته باشد تا یک بازی کوتاهتر در سبک Uncharted. اما واقعیت این است که این عنوان از ابتدا هم قرار نبود چنین بازیای باشد.
در دسامبر گذشته، IGN با نیک بینز، رئیس استودیوی Hangar 13، و الکس کاکس، کارگردان بازی، مصاحبهای دربارهی تمام جنبههای این بازی داشته است. از جمله احتمال رقابت با GTA 6 که در آن زمان قرار بود پاییز 2025 منتشر شود.
مصاحبه IGN با رئیس استودیوی Hangar 13
در این مصاحبه، این دو نفر مقایسه با GTA 6 را رد کردند و تأکید داشتند که نباید این عنوان را یک بازی جهانباز دانست.
برعکس، آنها توضیح دادند که این نسخه جدید بیشتر شبیه Mafia 1 و 2 است تا Mafia 3. بازی یک تجربهی خطی، داستانمحور و یک “بستهی متمرکز” است که تجربهای سینمایی ارائه میدهد. ممکن است در Mafia: The Old Country در خیابانهای بازسازیشدهی سیسیل در اوایل قرن بیستم رانندگی کنید، یا حتی کمی سواری با اسب را تجربه کنید که یادآور Red Dead Redemption 2 باشد. اما شباهت بازی با آثار راکستار به همینجا ختم میشود.
بنابراین، در حالی که برخی شکایتها دربارهی وسعت محدود این بازی اجتنابناپذیر به نظر میرسند، اما در کنار آن واکنشهای مثبت زیادی نسبت به تجربهی ارائهشده دیده میشود. بسیاری از کاربران معتقدند که یک بازی داستانمحور با کیفیت بالا، قیمت پایین و مدتزمان کوتاه، بسیار جذابتر از یک بازی جهانباز حجیم و پر از مکانیکهای تکراری است.
قیمت پایین بازی مافیا نسبت به عناوین معروف دیگر
این در حالی است که قیمت بازیها رو به افزایش است و نینتندو و مایکروسافت قیمت 80 دلاری را برای برخی عناوین در نظر گرفتهاند. در چنین شرایطی، وقتی بازیای مانند Mario Kart World هشتاد دلار قیمت دارد، عنوانی مانند Mafia: The Old Country با قیمت 50 دلار یک انتخاب بهصرفه به نظر میرسد.
با وجود تمام بازخوردهای مثبتی که در فضای آنلاین دیده میشود، در نهایت این آمار فروش بازی Mafia: The Old Country خواهد بود که سرنوشت این بازی و حتی آیندهی کل مجموعهی Mafia را برای ناشر 2K و استودیو Hangar 13 تعیین میکند. این بازی قطعاً اهداف فروش مشخصی دارد که باید به آنها برسد تا پروژه موفق تلقی شود.
اکنون نگاهها به سمت Mafia: The Old Country دوخته شده تا ببینند آیا موفقیت بازی Clair Obscur واقعاً آغازگر یک روند پایدار برای صنعت بازیسازی است یا نه.
منبع: IGN