سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

Generic filters
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
خرید استودیو ناتی داگ توسط سونی

آخرین مطالب

آموزشی

دلیل خرید استودیو ناتی داگ توسط سونی مشخص شد

استودیو ناتی داگ پس از اینکه این دو شرکت در دهه 1990با یکدیگر بر روی بازی Crash Bandicoot همکاری کرده بودند، توسط سونی در سال 2001 میلادی به مبلغ نامعلومی خریداری شد.

اخیرا یکی از هم‌بنیان گذاران استودیو ناتی داگ دلیل خریداری شدن این استودیو توسط سونی را برملا کرد.

در پستی که در پلتفرم لینکدین توسط Andrew Gavin منتشر شده بود اعلام شده: این تصمیم به دلیل استرس مدیریت بودجه ها رخ داده بود.

  • هم اکنون بخوانید: بازی The Last of Us part 2 بزودی برای PC منتشر می شود.

Andrew Gavin و Jason Rubin استودیو ناتی داگ را در سال 1984 میلادی تاسیس کردند و قبل از اینکه در دهه 1990 عرضه بازیهایی مانند Crash Bandicoot به موفقیت برسند، چند عنوان بازی کم شنیده شده خلق کردند. در آن زمان این استودیو با عناوین مهمی چون Jak and Daxter، Uncharted و The Last of US به موفقیت و رشد چشمگیری دست پیدا کرد.

خرید استودیو ناتی داگ توسط سونی

استودیو ناتی داگ به مدت طولانی، زیر مجموعه سونی شناخته می شود. این یکی از مهم ترین خرید های سونی بود و این عمل به یکی از پرسود ترین سرمایه گذاری های این غول فناوری ژاپنی تبدیل شد.

در پست اخیری که در پلتفرم لینکدین توسط Gameranx دیده شده بود، دلیل علاقه Andrew Gavin، یکی از بنیان گذاران استودیو Naughty Dog، به پذیرفتن خرید این استودیو توسط سونی را در سال 2001 توضیح داد:

“ما در سال 2000 میلادی، تامین بودجه تمامی پروژه هایمان را به طور مستقل انجام می دادیم و بودجه ها رو به افزایش بودند. به همین دلیل فشار مالی بسیار سنگینی بود. این مورد فقط برای ما رخ نداد. این یک مشکل سیستماتیک هست که همچنان در فضای بازی های بسیار بزرگ و پر هزینه ادامه دارد. توسعه دهندگان بازی به سختی منابع لازم را برای بازی های بزرگ خود را تامین می کنند و همین امر باعث می شود تا ناشران قدرت نفوذ بیشتری داشته باشند.

فروش استودیو ناتی داگ به سونی صرفا برای ایمن کردن آینده مالی شرکت نبود؛ بلکه برای فراهم کردن امکانات و منابع مختلف استودیو برای ساختن بهترین بازی های ممکن بود، تا بدون مشکل از بابت تحمل فشار مالی و هزینه های بسیار زیاد بازی های AAA و ترس از آنکه مبادا اشتباهی رخ دهد تا همه چیز به کلی نابود شود، انجام شد.

با توجه به گذشته، تصمیم کاملا درستی گرفتیم. و بازی های AAA کنونی بسیار گرانتر شده اند. هزینه بازی های بسیار بزرگ و پرهزینه امروزی به راحتی حدود 300 میلیون دلار می تواند برای توسعه دهنده هزینه داشته باشند. این میزان در برخی موارد، حتی به 500 میلیون دلار نیز می‌رسد.”

Andrew Gavin در ادامه افزود: “شاید استودیو Naughty Dog در آن زمان می توانست به فعالیت خود ادامه دهد، اما خرید توسط سونی باعث شد تا به معنای واقعی کلمه، این استودیو رشد بزرگی را تجربه کند.”

امروزه، از ناتی داگ می توان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و پرافتخارترین استودیوهای بازی سازی جهان نام برد که بازی های بی نظیری مانند سری  The Last of Us و Uncharted را به ما گیمرها هدیه داد.

منبع: Insider-Gaming

چقدر این پست مفید بوده است؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید!

نمره متوسط 5 / 5. شمارش امتیازات 2

هیچ امتیازی ثبت نشده است! شما اولین نفر باشید

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول