بازی دلتا فورس Black Hawk Down که توسط Team Jade و TiMi Studio Group در 21 فوریه منتشر شد، و به سرعت در زمینه نقد و بررسیها به مشکل برخورد. این بازی، شاخه داستان محور سری دلتا فورس محسوب میشود که در دسامبر 2024 در قالب یک شوتر مشابه Battlefield عرضه شد.
Black Hawk Down یک بسته الحاقی رایگان است که به بازیکنان این امکان را میدهد تا بازیکنان به صورت تکنفره یا گروهی، وارد یک کمپین داستانی شوند که رویدادهای “نبرد موگادیشو” در سال 1993 در سومالی را بازسازی میکند. با این حال، منتقدان در فضای مجازی یکی از مشکلات اصلی آن بازی را سختی بیش از حد دانستهاند و امتیازات کلی آن در حال سقوط است.
دلتا فورس با نقدهای منفی بازیکنان مواجه شده است
Black Hawk Down در نگاه اول بسیار چشمنواز به نظر میرسد، اما بسیار چالشبرانگیزتر از حد انتظار ظاهر شده است. این همان اجماع کلی بازیکنانی است که در حال تجربه این بسته الحاقی رایگان Delta Force هستند که در 21 فوریه منتشر شد.
در استیم، از میان 3,445 نقد ثبتشده، تنها 35% نظرات مثبت بودهاند. برخی از نقدهای تند کاربران استیم به شرح زیر است:
- Basil: «انتخابهای طراحی احمقانه زیادی وجود دارد که تجربهای که میتوانست یک شوتر تکنفره کوتاه اما جذاب باشد را خراب کردهاند.»
- Robby301: «بیدلیل سخت است. این بازی را بهصورت دونفره تجربه کردیم، اما مرحله آخر تقریباً غیرممکن است.»
- Kurtye: «بهینهسازی ضعیف، دشمنانی که دقیقاً بالای سرت ظاهر میشوند، و گیمپلیای که اصلاً سرگرمکننده نیست. بازی بیشتر شبیه یک وظیفه خستهکننده است.»
Delta Force یک شوتر با پتانسیل بالا
بازی دلتا فورس یک شوتر جذاب با پتانسیل فوقالعاده است، حتی اگر به نظر برسد که تنها یک بازسازی سطحی از Battlefield 2042 باشد. رابط کاربری، سیستم کلاسبندی، نقشهها و حس گیمپلی آن شباهت زیادی به آخرین نسخه از مجموعه Battlefield دارد. با این حال، این نکته لزوماً منفی نیست؛ زیرا Battlefield 2042 افتضاح بود و دلتا فورس میتواند یک جایگزین مناسب باشد.
بااینحال، بزرگترین مشکل بازیکنان با Black Hawk Down مربوط به عدم تطبیق سطح سختی با تعداد بازیکنان است. به گفته منتقدان، در حالت تکنفره همان چالشهایی را تجربه میکنید که در حالت چندنفره وجود دارند و به نظر میرسد که بازی، فقط دشمنان را بیدلیل به سمت شما پرتاب میکند.
- هماکنون بخوانید: تاریخ دقیق عرضه بخش داستانی بازی Delta Force مشخص شد
علاوه بر این، این حالت به گونهای طراحی شده که بسیار سخت و واقع گرایانه باشد؛ به طوری که تقریباً هیچ نقطه ذخیرهای (Checkpoint) وجود ندارد یا تعداد آنها بسیار محدود است. همچنین، مکانیک (One-Life) در بازی اعمال شده و منابعی مانند مهمات و آیتمهای سلامتی بسیار کمیاب هستند. این رویکرد در تضاد آشکار با بخش چندنفره بازی است که حسی کاملاً آرکیدگونه دارد.
منبع: Insider-Gaming