Call Of Duty: Black Ops 6 از یک ابزار صوتی شخص ثالث برای بهبود صدای درون بازی پشتیبانی می کند؛ مبلغ 20 دلار دریافت می کند.
در یک پست وبلاگی که اخیرا توسط اکتیویژن منتشر شد اعلام کرد:” بازی Black Ops 6 با یک حالت هدست پیشرفته عرضه می شود که از فناوری Immerse Spatial Audio شرکت Embody استفاده می کند؛ تا دقت جهت صداهای پهش شده در بازی را افزایش دهد.”
Embody یک شرکت صوتی شخصی سازی شده است که قبلا با بازی هایی نظیر Final Fantasy 14 و Cyberpunk 2077همکاری کرده تا فناوری خود را در بازیی های ویدیویی ادغام کند. Immerse Spatial Audio با هر مدل هدفون یا ایرپاد کار می کند و اعلام کرده اند که: ” تجربه صوتی بازیکنان را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.”
به عنوان بخشی از حالت هدست پیشرفته بازی Black Ops 6، یک پروفایل با نام “انتقال عملکرد مرتبط با سر جهانی (HRTF)” وجود دارد که ” به طور اختصاصی برای فضای صوتی Call Of Duty ایجاد شده است.”
در ادامه، اکتیویژن به گزینه اختیاری اشاره کرد که “بازیکنان می توانند با ایجاد یک پروفایل شخصی که ویژگی های فیزیکی بازیکنان مثل شکل گوش یا سر را در نظر می گیرد و این تجربه استفاده از HRTF را حتی بیشتر بهبود می بخشد. این شخصی سازی در داخل بازی قابل دسترسی است و با استفاده از پورتال شخصی سازی Embody تکمیل می شود.”
آنچه در پست وبلاگ اکتیویژن نتوانست بیان کند این است که فعال کردن صدای شخصی سازی شده Embody در Black Ops 6 هزینه واقعی دارد.( مبلغ $20 برای پنج سال، اگر چه یک نسخه آزمایشی رایگان وجود دارد) و این افشاگری است که برخی از طرفداران Call of Duty را غافلگیر کرده است؛ منجر به شکایت در رسانه های اجتماعی و ساب ردیت ها و اتهاماتی مبنی بر اینکه بازی Black Ops 6 به قولی“Pay To hear” یا همان پرداخت برای شنیدن بهتر است.
پیشروی شرکت Embody به دنیای بازی های ویدیویی تاحد زیادی زیر نظر بوده است، با پرسش های گیج کننده از سوی بازیکنان Final Fantasy 14 و Cyberpunk 2077 که عمدتا به انجمن های آنها محدود شده است. کارکنان Embody زمان زیادی را صرف رسیدگی به نگرانی ها کرده است و اشاره به وجود یک نسخه آزمایشی رایگان و ستایش مزایای فناوری خود کرده اند. البته فناوری صوتی بهبود یافته چیز جدیدی نیست. اینکه مستقیما در تنظیمات یک بازی ویدیویی اغدام شود، بسیار نادر است، به خصوص زمانی که برای استفاده از آن هزینه بیشتری لازم باشد.
Call Of Duty بیشتر از بازی Final Fantasy 14 و Cyberpunk 2077 به صدا در یک حس بازی رقابتی متکی است؛ بنابراین این احساس واقعی وجود دار که هرگونه مزیت صوتی، چه به صورت پرداختی یا رایگان، تاثیر قابل توجهی بر میدان جنگ مجازی خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که بازیکنان Call Of Duty سالهاست که از صدای بازی شکایت دارند( مانند وارزون) و توانسته اند هزینه های زیادی را برای هدفون های فانتزی صرف کنند تا دقیقا متوجه شوند که صدا پا های دشمنان از کجا می آید.
منبع: IGN
ما که کلا بی صدا بازی میکنیم اسپیکر خراب شده چند سالی هست
به عنوان یه گیمر میگم سیاست درستی نیست و بد جور ضد حال میزنه به گیمرا